måndag 2 september 2013

Inspiration till blogg

Sedan jag blev föräldraledig med vårt fjärde barn har vi bestämt oss för att försöka leva enbart på min mans lön och barnbidragen (i vår familj är det normalt sett jag som står för huvuddelen av inkomsterna). Detta för att jag på sikt ska få förverkliga en dröm som jag kommer berätta mer om senare. Då våra inkomster sjönk med ca 50% krävdes lite finurlighet för att ändå ha råd med de roliga sakerna här i livet som tex resor. Jag bestämde mig för att se över våra kostnader och minska dessa så mycket som möjligt. I dag har vi nettoinkomster på ca 30 000 kr och familjen består av två vuxna, två tonåringar och två små barn. Vi bor i en villa på ca 150 kvm och äger två bilar. Genom att dela med mig om hur vi försöker spara pengar hoppas jag inspirera fler till att göra samma sak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar