onsdag 27 november 2013

Onlineträff med engelska bytesfamiljen

Den senaste veckan har jag och bebben varit förkylda. Ingen bra kombination som ledde till noll bloggtid.

I helgen skypade vi med familjen i England som vi ska byta hus med över nyår. De verkar mycket trevliga och kommer sannolikt att ta hand om vårt hem på ett bra sätt.

Vi kommer även den här gången att byta bil. Något som vi ser mycket fram emot eftersom familjen har en Volvo XC90, en mycket finare bil än de vi kör omkring i till vardags. Att vi dessutom kommer få plats allihop i en bil ska bli riktigt kul. Nu åker vi visserligen sällan någonstans tillsammans alla sex eftersom tonåringarna för det mesta har egna planer, men det är tråkigt att både min man och jag måste köra separata bilar.

En nackdel med bytet är att den engelska familjen har katt. Min man och jag är ganska anti-katter eftersom vi båda haft negativa upplevelser med katter. Vi hade gruvat oss lite för hur detta skulle gå, även om tonåringarna lovat att ta hand om katten. Nu visade det sig dock att katten är lika anti-främlingar som vi är anti-katt så det ska nog lösa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar