torsdag 15 januari 2015

Uppdatering

Jag har under en längre tid planerat att skriva ett uppdateringsinlägg, men det har hela tiden "kommit annat i vägen". Läste igår på en av mina favoritbloggar Snålcoachen om bloggare som slutar tvärt och kände mig träffad. Tack för sparken i baken, Snålcoachen!

Sedan jag slutade blogga i maj har det hänt mycket. Under juni, juli och augusti så renoverade vi vårt hus i ett tokhögt tempo. Vi hyrde in hantverkare för att byta tak på både garaget och huset, panel på ena gaveln, fönster på övervåningen samt helrenovera ett badrum. Min man och jag gjorde en hel del själva också, däribland bredspacklade vi nästan alla väggar i hela huset, målade så gott som samtliga väggar samt en fasad, slipade om golven i vardagsrummet, kök och matsal, fällde träd och rensade i trädgården, mm. Så här i efterhand har jag svårt att förstå hur vi hann med så mycket.

I augusti flyttade vi in och bara en månad senare gav vi oss iväg på en långresa. Under tre och en halv månad bodde vi (familj på sex personer) i min mans hemland långt från Sverige. De tre äldre barnen gick i skola, min man varvade jobb på distans med föräldraledighet och jag var föräldraledig på heltid. Igår kom vi hem från vår resa. Det har varit en fantastisk tid, oerhört lärorikt och inspirerande. Kanske inte det bästa valet för ekonomin, men hela familjen är överens om att det var värt varenda krona.

Jag kommer att försöka skriva lite mer regelbundet igen, troligen inte så ofta som under min föräldraledighet, men i alla fall lite då och då.

Om ni läsare uppskattar det, vill säga?

1 kommentar:

  1. Okej, det är ett under att du inte blev utbränd av allt det där så du är förlåten ;)
    Jag är i alla fall en av dem som kommer att uppskatta om du vill och orkar fortsätta blogga.

    Jag får väl poängtera det än en gång för säkerhets skull: folk får givetvis börja och sluta blogga som de vill. Det är inte så att jag klagar på att folk slutar blogga utan jag poängterade bara att man blir så nyfiken på hur det gick med sparandet och om de tänker hålla fast vid sparplanerna även när bloggen upphör.

    SvaraRadera