fredag 25 april 2014

Tidsparar mat

Fick tag på färska kycklinglårfiléer från Guldfågel för bara 49 kr/kg. Passade på och bunkrade hela 10 kg. Kanske lite att ta i, men med kyckling kan man göra så mycket spännande.

En stor del av kycklingfiléerna gjorde jag i ordning i plastpåsar för att frysa. Innan jag frös in dem så marinerade jag dem med olika sortera marinader. När vi sedan exempelvis vill grilla så tar jag fram en påse kvällen innan och lägger i kylskåpet. När jag kommer hem från jobbet nästa dag är köttet färdigmarinerat, tinat och färdigt för grillen på bara någon minut. Perfekt för att hantera den stressiga vardagen.

Bilden nedan visar kyckling i fyra olika sorters marinad.


1 kommentar:

  1. Bra idé, både att köpa 10 kg när det är bra pris och att göra marinader och lägga in i frysen!

    SvaraRadera