fredag 10 januari 2014

Klädinköp

Igår startade "halva reapriset"-rean på Stadium. Eftersom jag är medlem så fick jag reda på det i förväg och var på plats när butiken öppnade. Tur var väl det för bara några timmar så var det mesta sålt.

Det blev ca tre plagg per person för familjens fem äldsta medlemmar. Till nästyngste grabbb köper jag så gott som alla kläder på Stadium och Lindex när de kör sina "halva reapriset". Han växer ungefär tre storlekar i skor på ett år just nu, så det går att gissa vilken storlek han behöver ha på vinterkängorna nästa år. När det gäller kläder så köper jag nästa storlek. Jag älskar Stadium eftersom de har de har öppet köp ett helt år. Skulle grejerna mot förmodan inte passa så kan man lämna tillbaka dem när faktum är fastställt året därpå.

Nu väntar jag spänt på att Lindex kör i gång med sin superrea. Jag har redan en byrålåda full med nya sommarkläder till grabben, men skulle behöva lite mer tjocka tröjor och andra vinterkläder för nästa år.

Till tonåringarna är det svårare att köpa saker. Brukar plocka med mig en hel del grejer och sedan får de välja vad de vill ha och inte. Resten lämnas tillbaka.

Förra året satte jag upp som mål att aldrig köpa trosor, kalsonger eller strumpor till ordinarie pris. Hittills har jag lyckats bra. Otroligt hur mycket pengar som går åt bara till underkläder för en familj på sex personer.

1 kommentar:

  1. Hittade till din blogg precis, mycket intressant läsning och många gemensamma punkter med vår familj.

    SvaraRadera